Nuffnang Leaderboard

Thursday 12 January 2012

Wai Rai High School

eherm-eherm-eherm... Assalamualaikum, and GreatG0odDay... Selamat Sejahtera Ke Atas Kamu Semua...

Tahu apa kebendanya tajuk tu?
Rasanya ramai yang tahu.
Sebab? Sebab, masa cerita ni ditayangkan,
semua orang asyik sembang pasal cerita ni.
Cerita ni tayang dekat TV2 kot kalau xsilap.

Part yang paling aku best dalam cerita ni,
masa depa pi pantai...
Yang tetiba kena tangkap dengan puak gila tu.
Hentahpapabetol puak tu ann?!

Then, apa yang best pasal cita ni...?
Hero+heroin dia hensem+lawa!
Huehuehueee...
Cerita dia pon gaya humour ja.
Best! Sangat2! =]
Cuba sebut nama Ryu WaiRaiHighSchool, sapa yang tak tau?
=D
Mezti 9/10 orang tau.




 Then, habis je cerita Wai Rai, ada sambungan Freshy High School.
Cerita dia ada tayang dekat Astro.
Aku xtengok rr, coz umah aku xdak Astro.
Tapi, aku Google tadi sinopsis dia, last sekali,
Ryu mati ann?
Sebab kanser otak.
Seb bek aku xtengok cita tu ann.
Kalau x, mesti aku nangeh. =P



 Well, aku xtengok cita ni.
So, no komen.

Tapi, aku tgk WRHS.
Aku suka lagu OST dia.
Ada dua lagu ann.
Satu yang Opening song.
Lagi satu yang macam love song uwh.

Lagu ni rr maksud aku... Nak tau, play vid erk...


 Ni lirik lagu Wai Rai High School..
p/s; pandai2lah korang nyanyi erk.
susaa bonar den nak nyanyi pon.
=D enjoy!

WAI RAI lyric
Wai Rai (Aon, Ryu, Nathalie)

Cha cheb bpai dep shup ma
Bpai di chai dong ka, cheb bpai dep shup ma
Long ri men ho me chiraw ken riryu kenpai
Shi wit rohit em-hai pen det nai
Wai ro wai rai
**

Chang-ke naey so daimidi (O..yeah)
Blau re-raw cheng-tumiddi (tru pu shai 2x)
Wa bukrew wode tumppi (yeah 2x)
Riew rong wai rai (2x)

Wa prau ten sa ten son (trieah! Yestedo!)
Wai ko prou ni fanni fai (glotemai 2x)
Wai kem ngoring ru chup yau (yitru 2x)
Ring ru chup kua raw
Ryu ro chup klo kua
(go..go..go..go..go)

Cha cheb bpai dep shup ma
Bpai di chai dong ka, cheb bpai dep shup ma
Long ri men ho me chiraw ken riryu kenpai
Shi wit rohit em-hai pen det nai
Wai ro wai rai
***

Chang-ke naey so daimidi (O..yeah)
Blau re-raw cheng-tumiddi (tru pu shai 2x)
Wa bukrew wode tumppi (yeah 2x)
Riew rong wai rai (2x)

Wa prau ten sa ten son (trieah! Yestedo!)
Wai ko prou ni fanni fai (glotemai 2x)
Wai kem ngoring ru chup yau (yitru 2x)
Ring ru chup kua raw
Rong ro chup klo kua
(go..go..go..go..go)

Cha cheb bpai dep shup ma
Bpai di chai dong ka, cheb bpai dep shup ma
Long ri men ho me chiraw ken riryu kenpai
Shi wit rohit em-hai pen det nai
Wai ro wai rai
***

Cha cheb bpai dep shup ma
Bpai di chai dong ka, cheb bpai dep shup ma
Long ri men ho me chiraw ken riryu kenpai
Shi wit rohit em-hai pen det nai
Wai ro wai rai

(go..go..go..go..go)

Long ri men ho me chiraw ken riryu kenpai
Shi wit rohit em-hai pen det nai
Wai ro wai rai

Sinopsis cerita WRHS nii lebih kurang macam nii laa....

Cerita nii tentang budak2 sekolah- sekolah menengah rr senang cerita..
And cerita nii difokuskan kepada pelajar kelas hujung- kelas nakal..
Seriusly, depa nii memang NAKAL gilaa... Prank cekgu2 tuu memang benda biasa rr...
And memang banyak jaa yang aku gelak bila depa 'laksanakan' plan hitam depa...

Depa nii macam geng laa jugak...
Aon, heroin cerita nii... Dia nii macam taiko rr dalam kelas/sekolah tuu...
Gangster~! Muka ja comel, muka jaa cantik... ~_~ hahaa

Then, tetiba jaa...
Ada sorang budak laki, baru pindah sekolah tuu..
Dan di-skrip-kan*nii bukan takdir, nii ada dalam skrip =P* budak laki nii dimasukkan dalam kelas yang 'happening-gila-gila' tuu..
Tapi, masalahnya... Dia bukan masuk and enjoy kelas happening tuu...
Sebaliknya, budak laki nii sangat pendiam...~! SANGAT ok!!!
Pendiam, sangat pendiam- maksudnya dia nii memang xberkawan dengan orang laa kan... Dah macam mamat forever alone! Nama dia, Ryu*hensem gila! Dengan gigi budak hensem dia lagi, memang mencairkan* Hailaaa2... =_=
 Selain sifat dingin+bajet dia tuu, dia nii jugak SANGAT tak suka dengan group Aon..
Entah kenapa? Maybe bagi dia, depa nii 'sangat kecoh', mungkin?
And jyeah, banyak jaa adegan si Ryu and Aon bergaduh, which is sooooooo suwwit~!!! Hahaaa...
*tengok orang gadoh pon, sweet erk?? =P

Kelas diorang nii... Aigoo =_= Even cekgu nak masok mengajaq pon sangatlah menakutkan...
Cekgu2 kalau boleh, memang nak avoid diri dari kelas nightmare nii!!!
Tapi... Akhirnya, ada sorang cekgu pempuan pindah masok sekolah depa...
And, diskripkan lagi, cekgu nii ditugaskan mengajar kelas happening nii...
Seriusly, cekgu ini SANGAT penyabar... And cool~ ;) Entah macam mana laa cekgu ni*Cekgu Yanee* ajar depa.. =_=

Then, entah macam mana entah si Ryu dengan Aon boleh berkawan? Tak silap aku, ada satu kejadian nii berlaku... And ada laa someone nii yang menolong lagi someone... Tak silap aku Ryu laa kot yang tolong Aon.. Then bila group Aon nii dok mengutuk Ryu tuu, Aon macam back-up2 Ryu.. Then diorang kawan...

Lepas dah baek, depa buat band... *aku xsure pon band ni dah dibentuk@tak sebelom si ryu tuu masuk.

Paztu, si Ryu dengan Aon macam mula ada perasaan terhadap diri masing2...
Tapi, depa tak luahkan pon perasaan depa...
And time nii, Nathalie pon macam suka dekat si Ryu...
*aku sangat risau kalau2 Nathalie cuba rampas Ryu dari Aon... Ngeheheee...
Tapi, depa kan geng... so, xdak laa tikam2 belakang nii.. ^_^

So, cita nii memang sweet rr..
Cita nii panjang laa jugak bagi aku yang kurang suka menonton drama...
*Tapi time tengok drama nii, aku still hantu drama tv

Aku ingat2 lupa rr ending cerita Wai Rai High School ni macam mana?
Tapi still, Ryu dengan Aon x couple... Which is men-sedih-kan aku time tuu...

!!!!!

Then WRHS nii sambung dengan Freshie...

Time nii geng Wai Rai sambung study dekat University...
And melalui sinopsis yang aku baca dekat internet nii*memandangkan aku tak tengok pon cita nii*, dia macam agak rr complicated tentang 'relationship' dalam cita kali nii...
Cerita cinta yang bersegisegisegi......
Ada ramai muka baru dalam cerita kali nii....
Tapi yang pastinya, ending cerita nii, Ryu mati.. =_=
So, im being grateful xtengok Freshie nii ^_^
*tapi still teringin nak tengok, sebab orang cakap lagi banyak plan mereng depa dalam Freshie nii
Credit: Blog Cik Wangi untuk sinopsis yang ditulis ^_^

6 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
e-ma said...

tau xpe.. bile la nak ulang balik....

Nina Zizan said...

@e-ma hentah rr.. bagi idea dekat tv2 buat siaran ulangan pun, bez gak.. =D *tapi xtau sapa yang volunteer nak tlg buat cdangan tu.. =|

Anonymous said...

dengar kata Ryu atau nama betul dia Arthit dah kahwin? betul ke? Saye pun minat sangat cite nih.

Nina Zizan said...

@Anonymous agaknya laa kan... lagipun, dia lahir thn 1987 kot..? Xsilap, siap dah ada anak lagi... >_<

nourul said...

kita jumpe blog ni sebab cari lirik.... dulu ponteng sekolah agama nak tengok cer ni...sbb suke Ryu...